11- Tuvalet ihtiyacını Giderirken Selamı Almak ve Allah'ı
Zikirle Meşgul Olmanın Keraheti
4- Ebu Said
(r.a.)
1230 Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine
göre Resulullah (sallallahu
aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: ''İki kişi edeb yerlerini açıp birbirleriyle konuşarak tuvaletlerini
yapmasınlar. Allah böyle bir duruma gazab eder. ''
Bu Hadis Zayıftır
5- Muhacir b. Kunfuz
1231 (1) Hudayn b. Sasan'ın Muhacir b. Kunfuz'dan
bildirdiğine göre kendisi, Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)
abdest alırken ona selam verdi; ama Nebi (sallallahu
aleyhi ve sellem) abdest alırken selamını almayıp
abdest almayı bitirdikten sonra aldı ve: ''Selamını almamamın sebebi, Allah'ı
abdestsiz olarak zikretmeyi istememiş olmamdır'' buyurdu.
Hasan( -ı Basri), abdestsiz olarak
Kur'an okumayı veya Allah'ı zikretmeyi mekruh
görürdü.
Bu Hadis Sahihtir.
Diğer tahric: Ebu
Davud, taharet 1/90 (330) ve İbn
Mace, taharet 1/126 (350) rivayet ettiler.
1232 (2) Muhacir b. Kunfuz b. Umeyr b. Cud'an der ki: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken ona selam verdim, ama Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)
abdest alırken selamımı almayıp abdest almayı bitirdikten sonra: ''Selamını
almamamın sebebi, Allah'ı abdestsiz olmamdır'' buyurdu. Hasan( -ı Basri), abdestsiz olarak Kur'an
okumayı veya Allah'ı zikretmeyi mekruh görürdü.
1233 (3) Hudayn b. Sasan'ın bildirdiğine göre Muhacir b. Kunfuz
b. Umeyr b. Cud'an Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) abdest alırken ona selam verdi, fakat Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)
abdest alırken selamını almayıp abdest almayı bitirdikten sonra: ''Selamını
almamamın sebebi, Allah'ı abdestsiz olarak zikretmeyi istememiş olmamdır''
buyurdu.
Bu Hadis Sahihtir.
1234 (4) Muhacir b. Kunfuz der ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) idrarını yaparken ona selam verdim, selamımı
almadı. Abdest aldıktan sonra ise selamımı aldı."
Bu Hadis Sahihtir.
6- Abdullah b. Hanzale
1235 Abdullah b. Hanzale b. er-Rahib'in bildirdiğine göre Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem)
idrarını yaptıktan sonra bir adam kendisine selam verince, Nebi (sallallahu aleyhi ve sellem)
duvara ellerini sürüp teyemmüm etmeden adamın selamını almadı.
Bu Hadis Zayıftır. Heysemı
(1/276) Abdullah b. Hanzale'dan nakleden ravinin mechul olması sebebiyle
hadisin senedinin zayıf olduğunu söyledi.